Test „Novosti“: „Reno klio grandtur“

P. ŽIVKOVIĆ

24. 09. 2013. u 10:49

Vozili smo novi „Reno klio grandtur“, jedan od najatraktivnijih karavana. Francuzi ponudili, po veoma pristupačnoj ceni, privlačno, porodično vozilo

KARAVAN vozilo nekada je bilo sinonim na „produženu“ verziju putničkog vozila spremnu da u „nakalemljeni“ gepek primi obilje prtljaga, raznorazne robe, i skoro da niko od proizvođača nije odustao od toga. O lepoti, skladnim linijama, naravno, nije bilo ni govora.

Zato novi „reno klio grandtur“ izaziva toliko uzbuđenja kod poklonika ne samo ovog francuskog brenda, već i kod svih koji bi da istovremeno imaju „limuzinu“, ali i praktičan, svestran automobil.

- Novi „reno klio grandtur“, zamišljen kao skulptura, objekt je čežnje s gotovo ljudskom senzualnošću. Na njemu nema napadnih i oštrih uglova, samo su zastupljene lepo zaobljene linije, koje pobuđuju želju da mu se približite i pogladite ga. Senzualne obline, izrazit prednji deo i sportski oblikovan zadnji kraj - kažu u „Renou“.

Bez obzira na različitost ukusa ovom vozilu bi se teško šta moglo dodati. „Klio grandtur“ je lep, a uz to praktičan i ekonomičan, kakvi karavani uostalom i moraju da budu.

Pri tome uz „ klio grandtur“ vam sleduje oprema kakva je donedavno bila „rezervisana“ za višu klasu. Tu se nalazi multimedijalni tablet računar (R-link), sa ekranom osetljivim na dodir od 17,8 inča. Navigacija, radio-uređaj snage 4h35 vati (zvučni sistem „reno bas refleks“), blutut konekcija, USB i 3,5 mm utičnice, kartica „slobodne ruke“, što znači da vam je za ulazak u automobil i startovanje dovoljno da imate karticu pri sebi (vozilo se i automatski zaključava kada se udaljite od njega), a tu je i pomoć pri kretanju na uzbrdici.

Za nekog ko je alergičan, na primer, na ambroziju, tu je automatska klima sa ugrađenim polenskim filterima i sistemom za kontrolu kvaliteta vazduha.

Standard su i regulator i ograničavač brzine, „eko drajv mod“, senzori za pomoć pri parkiranju, a kao opcija se nudi i kamera za vožnju unazad.

Na našem testu imali smo novi benzinski motor „Energy TCe 90“ iz hečbeka, koji izuzetno spaja ekonomičnost i uživanje u vožnji. Trocilindarski benzinski turbomotor od 898 kubika i sa 90 KS ima dobra i ekonomična ubrzanja, iz mesta i u vožnji, u svim načinima rada. U gradu je vožnja udobna, jer je 90 odsto najvećeg obrtnog momenta (135 Nm) na raspolaganju već od 1.650 o/min, čime se izbegavaju prečeste promene prenosa. Kada je vozilo opremljeno sistemom „stop&start“, potrošnja u mešovitoj vožnji pada na 4,5 l/100 km, a emisija CO2 na 105 g/km.

„ŽMIGAVCI“ FUNKCIONALAN i siguran, novi „klio grandtur“ ima, uz to, poseban način rada „žmigavaca“ za vožnju auto-putem. Vrlo je koristan pri preticanju, jer je dovoljno kratak pritisak na ručicu da bi se žmigavci tri puta uključili.

Unutrašnjost vozila je moderna, pametno osmišljena. Izgled instrument table podseća na avionsko krilo, središnji stub je lako dostupan, digitalni brzinomer je čitljiviji, vozačevo sedište podešava se po visini u izuzetnom rasponu od 70 mm, upravljač se podešava po visini i dubini, a boje se mogu izabrati, baš kao i hromirani i lakirani crni ukrasi.

Kada je reč o praktičnosti, ponuđeni su mnogobrojni pretinci: pretinac ispred ručice menjača, za „rukavice“ od 7,1 litara koji se izvlači poput obične fioke u nekom stolu, mali pretinac sa suvozačeve strane, držač za čaše, pretinac u središnjem naslonu za laktove i u oblogama vrata.

Ovo jeste karavan vozilo i podrazumeva se da ima i veliki prtljažnik. Zapremina od tačno 443 litra, od čega je 85 litara domišljato smešteno ispod pomičnog poda prtljažnika.

Naravno, da bi ovakav automobil bio zanimljiv i na našem tržištu, jedan od presudnih momenata je cena. I tu je „Reno“ pokazao da je „na visini zadatka“.

„Klio grandtur“, s benzinskim motorom 1,2 16 V, sa 75 KS, i paketom opreme „autentik“, staje 10.190 evra. S motorom „Tce 90“, sa start-stop sistemom, i opremom „eksprešn“, staje 12.390 evra. Najjeftiniji dizelaš, s čuvenim 1,5 DCi motorom, sa 75 KS, i opremom „eksprešn“, košta veoma konkurentnih 13.190 evra.

„Klio grandtur“ više od karavana.


ČINJENICE
DIMENZIJE

* Dužina: 4.267 mm

* Širina: 1.732 mm

* Visina: 1.445 mm

* Međ. rastojanje: 2.589 mm

* Prtljažnik: 443/1.380 l

* Rezervoar: 45 l

SPECIFIKACIJE

* Motor: Enerdži 0.9 TCe

* Zapremina: 898 ccm

* Snaga: 90 KS

* Obrt. moment: 135 Nm

* 0-100 km/čas: 12,2 sek.

* Maks. brzina: 182 km/č

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije